TD-20160121-FutureMediaLab-268-6321
TD-20160121-FutureMediaLab-266-6315
TD-20160121-FutureMediaLab-249-8124
TD-20160121-FutureMediaLab-245-6287
TD-20160121-FutureMediaLab-185-6121
Fakecation

Fakecation

Je kent het wel: al jaren droom je ervan om die perfecte droomreis naar dat ene verre land te maken. Backpacken in de ongerepte stukjes natuur van Canada of toch liever de drukke straten van Bangkok verkennen. In je hoofd heb je het allemaal perfect uitgedacht en vertrek je nog liever vandaag dan morgen.Toch is er iets dat je tegenhoudt. Is het een tekort aan geld, de verplichting om carrière te maken of simpelweg omdat je denkt dat je er geen tijd voor hebt? Zou het niet geweldig zijn om toch die ene reis te maken waar je altijd al van droomde. Sterker nog: hoe zou het zijn als je nu meteen het vliegtuig in kan stappen om je droomreis te maken? Wij van Fakecation zijn er van overtuigd dat we aardig in de buurt komen. Kom kijken bij onze interactieve expositie en bezoek de mooiste bestemmingen over de hele wereld.

Rob van Diessen – ICT & Media Design

Luc Maessen – ICT & Media Design

Tomasz Wilczek – ICT & Media Design

Tom Hoevenaars – ICT & Media Design

INTRODUCTIE

Wij zijn Tomasz Wilczek, Tom Hoevenaars, Luc Maessen en Rob van Diessen. Onze installatie heet ‘Fakecation’. We gaan het mogelijk maken om mensen in een zeer korte tijd een volledige reiservaring te bieden. Dus heb je altijd al een keer een prachtige reis willen maken, maar er nooit tijd of geld voor gehad, dan zorgen wij voor een onvergetelijke beleving.

WEEK 1

We zijn gaan brainstormen rondom ons gezamenlijk onderwerp: reizen. Al snel kwamen er vele ideeën op tafel, met de nadruk op ideeën. Het waren voornamelijk speerpunten waar we op verder konden borduren. Zie onderstaande foto’s voor de brainstormsessie van 4-11-2015:

Zie onderstaande foto’s voor de brainstorm van 6-11-2015:

De volgende ideeën zijn uit de brainstormsessies van deze week ontstaan:

Sociaal
* Platform voor backpackers om bevriende reizigers te volgen, jou eigen reis te kunnen delen, een rank opbouwen, etc.After       experience van je reis
* In contact met locals zonder fysieke reis
* Thuisfront kan backpack reis volgen aan de hand van locatie te pinnen

Controle
* Het lot beslist jou reis (Rad, Gokkast)
* Bewustwording van negatieve invloeden reizen (is het wel echt zo negatief?)
* Switch je backpack reis, tickets wisselen

Gebrek aan kennis
* De backpack coach (gebrek aan kennis)
* Bewustzijn van toename massatoerisme creëren
* Hoe zijn backpackers in de ogen van de locals? (gedachte lezen)

Zelfvoorzienend
* Survival game (zelfvoorzienend zijn)
* Mogelijkheid tot meeleven bij de locals, voor bepaalde tijd

WEEK 2

We zijn opnieuw gaan brainstormen en hebben ons tijdens de sessie voornamelijk bezig gehouden met de user journey en welke gevoelens men meemaakt tijdens onze installatie. Zie onderstaande foto’s:

Vervolgens zijn we allemaal gaan nadenken over de uitwerkingen van de volgende twee concepten:
* ‘T Lot beslist
* Switch je backpack

Zie onderstaande pdf’s voor de verschillende uitwerkingen:
Uitwerking 1
* Uitwerking 2
* Uitwerking 3

Naar aanleiding van deze uitwerkingen zijn we op een concreter concept gekomen, namelijk een Futuristisch Reisbureau, zie onderstaande pdf’s voor enkele uitwerkingen:
* Uitwerking 1
* Uitwerking 2

WEEK 3

Deze week hebben we verder gewerkt aan het concept. Hiervoor hebben we alles op papier gezet wat betreft materialen, benodigheden, uitwerking van de locatie etc.

Tijdens de lessen hebben we de naam bedacht van onze groep:


We zijn uiteindelijk tot de volgende naam + pay-off gekomen, namelijk: Fakecation – Your next travel is now! Het logo heeft verschillende ontwerpen gehad, zie onderstaande:

Het definitieve logo is te zien op de volgende afbeelding. Nu is het een palmboom, maar dit element kunnen we terug laten komen in onze huisstijl. Afhankelijk van de bestemming zal dit element veranderen. Hier gaan we volgende week mee aan de slag.

20151126073108

WEEK 4

We zijn deze week bezig geweest met verschillende zaken. Hieronder staat beschreven wat we allemaal hebben gedaan:
* Ruimte uitgekozen en uitgemeten
* Nieuwe logo’s gemaakt, maar zijn we toch bij bovenstaande variant gebleven
* Huisstijl definitief (fonts + kleurenpalet gekozen) (Lato & Leckerli One Regular font)
* Gedeelte van de materialen gehaald
* Bestemmingen + hotspots uitgekozen, namelijk: New York, Thailand en Canada. Daarbinnen hebben we per bestemming 3 hotspots uitgekozen die worden getoond via de Oculus Rift.

Zie hieronder de foto’s van ons proces:

Concept logo’s

Definitieve logo + kleurenpalet

logo

Definitieve logo

palette (1)

Bekijken ruimte + opmeten

WEEK 5

We zijn deze week bezig geweest met verschillende onderdelen van onze installatie. Hieronder staat beschreven wat we allemaal hebben gedaan:
* Het bouwen van een prototype van ons concept (met karton)
* A.d.h.v. van ons paper prototype de installatie doorlopen (met dank aan Lars der Kinderen) (videomateriaal beschikbaar bij Rob)
* Definitieve keuze locaties (Thailand, Canada en New York)
* Ontwerpen van posters
* UI ontworpen + technische realisatie
* Promotiestickers ontworpen
* Opzet Social Travel Guide ontwikkeld
* Nagedacht over doorloop van de installatie

Zie hieronder de foto’s van ons proces:

Keuze locaties

Paper prototyping

Social Travel Guide, poster & sticker

UI ontwerp

WEEK 6

We zijn deze week hard aan het werk geweest. We wilden vele zaken voor de kerstvakantie af hebben, zodat we na de vakantie volop kunnen gaan bouwen, installeren, etc. Onze installatie en de verschillende communicatiemiddelen beginnen hun eindvorm te krijgen. Hieronder staat beschreven wat we allemaal hebben gedaan:

* Wijziging in techniek Oculus Rift. I.p.v. Google Streetview hebben we gekozen voor 4K 360 Cº video’s van YouTube. Dit zorgt voor een veel realistischere beleving, doordat er bewegend beeld zit. Zo hebben we o.a. een video in een taxi die door New York rijdt.
* Posters aangepast en definitief
* Social Travel Guides aangepast en definitief
* Sticker (ter promotie) is definitief
* Gewerkt aan vliegtuigraampje(s) voor in vliegtuigtunnel
* Photoshop doc’s klaar gezet per bestemming (filters doen we na de vakantie, als we gaan testen met greenscreen)
* Gewerkt aan soundboard, begint eindvorm te krijgen
* UI is volledig (ontwerp + techniek)
* Jingle voor in het reisbureau is uitgekozen

Posters (defintief)

poster-canada
poster-ny
poster-thailand

Social Travel Guides (definitief)

Social_Travel_Guide-Canada
Social_Travel_Guide-New_York
Social_Travel_Guide-Thailand

Sticker ter promotie installatie (definitief)

Vliegtuigraam (nog niet definitief)

WEEK 7

Onze installatie begint vorm te krijgen. We zijn hard aan het werk geweest met bouwen, inkopen en nog veel meer. Hieronder een klein overzicht:

* Het bouwen van de wanden
* Inkopen gedaan (bouwmaterialen en goodieboxen met inhoud)
* Het vouwen van de goodieboxen
* Kruiden verdelen in mini zakjes
* Printen van het promotiemateriaal bij de TU/E
* Aan de website gewerkt
* Facebookpagina aangemaakt
* 360 videos editen
* To-Do list gemaakt voor de komende week

Foto’s van ons proces

WEEK 8 & 9

De laatste loodjes wegen het zwaarst. Dit was ook bij ons het geval. We zijn de laatste twee weken bezig geweest met opbouwen, fine-tunen en de laatste puntjes op de i zetten. Zie hieronder een overzicht van wat we allemaal gedaan hebben:

* Opbouw installatie (zie timelapse)
* Laatste inkopen doen
* Goodieboxen vullen en in orde maken
* De oneffenheden in de installatie wegwerken
* Testen, testen en nog eens testen

Hieronder een aantal foto’s en een video van het proces:

Voor de timelapse zie: https://youtu.be/xKN29BSm_mQ

Most Recent Projects
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search